Stäng

Din kundvagn(0)

Kundvagnen är tom
Totalt 0 kr
Till kassan
Fri frakt Sverige 499 kr
Frakt
29 SEK
Frakt
5 EUR
Frakt
35 DKK
Frakt
9 EUR

ALLMÄNNA VILLKOR

De allmänna villkoren gäller för dina köp och din användning av, webbsidan pluckygirls.se. Villkoren utgör ett avtal mellan dig och Plucky Girls AB (hädanefter Plucky Girls).
Org Nr: 559172-4124
Kroksjövägen 6
139 41 Värmdö
Sverige

Köparen är skyldig att ta del av villkoren innan köp. Vid beställning på pluckygirls.se accepterar köparen Plucky Girls Integritets- och sekretesspolicy samt de Allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Plucky Girls förbehåller sig rätten att ändra de allmänna villkoren.

GÄLLANDE LAG

De allmänna villkoren och eventuella tvister som uppkommer i samband med villkoren vid användning av pluckygirls.se eller med köp på webbplatsen, regleras av svensk lag. Då Plucky Girls förbehåller sig rätten att ändra i de allmänna villkoren från tid till annan uppmanas du som kund att spara de villkor du accepterat vid tidpunkten för ditt köp. Tvister avgörs i svensk domstol.

INNEHAV AV RÄTTIGHETER

All användning av webbplatsen pluckygirls.se och dess innehåll inkluderat kopiering för annat än eget personligt bruk är förbjudet utan skriftlig tillåtelse. Alla rättigheter/upphovsrätt av pluckygirls.se stannar hos Plucky Girls.

TVIST

Som konsument kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) arn.se eller per post till Box 174, 101 23 Stockholm. Vid eventuell tvist följer Bolaget ARN:s rekommendationer.

RESERVATIONER

Plucky Girls reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida. Plucky Girls förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

FORCE MAJEURE

Plucky Girls är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

REA & ERBJUDANDEN

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Plucky Girls reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

PRISER

Alla priser på pluckygirls.se är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer eventuellt en fraktavgift beroende på det totalt varuvärdet för ditt köp.

KÖP UNTAFÖR EU

För närvarande kan vi bara leverera våra produkter till länder inom EU.

BEDRÄGERI

För att säkerställa säkerheten för dig som konsument förbehåller sig Plucky Girls rätten att avbryta eller återbetala alla beställningar som misstänks vara genomförda på ett bedrägligt sätt. I de fall officiella myndigheter samt betalningspartners efterfrågar information gällande misstanke om bedrägliga transaktioner förbehåller vi oss rätten att dela med oss av den informationen.

BETALNINGSALTERNATIV INOM SVERGIE

Plucky Girls samarbetar med Ecster som erbjuder betallösningar för både e-handel och fysisk butik. Ecster är ett helägt dotterbolag till Handelsbanken.
I samarbete med Ecster erbjuder vi faktura, delbetalning, kortbetalning och Swish genom e-handelskassan Ecster Pay.

Genom att använda kassan godkänner du Ecster Pays användarvillkor. Genom att klicka på "Genomför köp" accepterar du betalningsansvar, villkor för valt betalsätt samt godkänner våra köpvillkor.

Hantering av all information i Ecster Pay sker krypterad med SSL.

DELBETALNING

Ibland kan det kännas bra att inte ta hela kostnaden på en gång. Med delbetalning från Ecster betalar du alltid i en takt som passar dig.

Villkor för delbetalning

FAKTURA

I vår butik har du möjlighet att välja faktura och betala hemma i lugn och ro. När du betalar mot faktura tillkommer en avgift om 19 SEK.

Fakturavillkor

KORTBETALNING

Vi erbjuder kortbetalning med Visa, Mastercard och Maestro. Ingen avgift tillkommer för betalning med kort.

Villkor för kortbetalning

SWISH

Är du ansluten till Swish kan du betala via din Swish-app. Öppna upp appen i din mobila enhet och godkänn betalningen med ditt Mobila BankID.
Efter genomfört köp dras pengarna direkt från ditt bankkonto. Vid eventuell retur återbetalas pengarna till samma konto.

BETALNINGSALTERNATIV INOM ÖVRIGA EU LÄNDER

För övriga länder inom EU kan vi endast erbjuda kortbetalning.

ÅTERBETALNING

Om du ångrar ditt köp kommer vi utan onödigt dröjsmål att återbetala summan för de varor du köpt (senast inom 14 dagar). Återbetalningen sker via det betalsätt som du valde vid ditt köp.

RETURER (ÖPPET KÖP)

Du har full returrätt i 14 dagar från de att du mottagit din order. Under julen 2019 har du full returrätt till och med den 30/12-2019. Gäller köp från 1/12-2019 och framåt. Returer inom Sverige kostar 29 SEK. Använd den förtryckta fraktsedel du får med i leveransen. Summan dras automatiskt från varuvärdet vi betalar tillbaka. Övriga länder inom EU väljer kunden själv fraktsätt för returen och står för hela kostnaden.

  • Packa varorna i lämplig förpackning (tänk på miljön och återanvänd våra förpackningar om det är möjligt) Fyll i returformuläret som du fick med i leveransen och lägg med den i paketet med varorna.
  • Klistra på returetiketten som du fick med i leveransen (gäller endast kunder inom Sverige). Se till så att streckkoden från Plucky Girls inte syns, ett tips är att vända påsen ut och in.
  • Lämna ditt paket på närmsta postombud. Spara ditt inlämningskvitto tills du fått ett bekräftelsemejl från oss att vi mottagit paketet och att returen är registrerad.

Plucky Girls hålls ej ansvariga för eventuellt borttappade eller skadade paket under transporten tillbaka. Varor får endast återlämnas i nyskick samt att alla etiketter och hangtags sitter kvar för att din retur skall godkännas. Plaggen får provas, men ej användas. Återbetalning sker när vi mottagit varan/varorna (senast inom 14 dagar).

BYTE

Vid önskemål om byten av varor vid felbeställning av vara eller storlek ber vi våra kunder att göra en retur och sedan lägga en ny order.

REKLAMATION/FEL

Som kund ansvarar du för att inom sju dagar från att du mottagit försändelsen packa upp och kontrollera att varorna är felfria.

  • Har du fått fel vara, om varan är skadad eller det är något annat fel på den vänligen kontakta kunderservice på support@pluckygirls.se för att få ett godkännande innan du skickar tillbaka din vara.
  • Vänligen ange alltid ditt ordernummer samt ta en bild på skadan.
  • När du fått din reklamation godkänd skall varan alltid tvättas innan den returneras.
  • Vid ett års användning appliceras alltid ett slitageavdrag om 20% på priset och vid två år 40%.

Plucky Girls följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer. För mer information se konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se Om något skulle hända med leveransen till oss står du som kund för ansvaret. Plucky Girls står för returfrakten vid reklamation/fel.

DIN ORDERBEKRÄFTELSE

När du har godkänt din beställning så skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress du har angivit. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart.
Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig!

UTLÄMNINGSSTÄLLE

Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe eller direkt hem till dig i brevlådan. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning. Om dina varor kan lämnas direkt i brevlådan skickar Postnord ett bekräftelsesms om att din vara är levererad.

FRAKTKOSTNADER

  • 29 SEK inom Sverige. Fri frakt på alla beställningar över 499 SEK.
  • 5 EUR till Finland. Fri frakt på alla beställningar över 59 EUR.
  • 35 DKK till Danmark. Fri frakt på alla beställningar över 415 DKK.
  • 9 EUR till övriga EU länder. Fri frakt på alla beställningar över 79 EUR.

LEVERANSTID

Vi vill att du skall få dina varor så snabbt som möjligt och vi har som målsättning att skicka din beställning inom 1 arbetsdag. Därefter är leveranstiden 1-3 arbetsdagar inom Sverige och 3-5 arbetsdagar inom övriga EU länder. Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer.

FRAKTBOLAG

Vi anlitar Postnord för alla våra leveranser. Fördelen med Postnord är att dom har väl spridda utlämningsställen samt levererar mindre paket direkt i brevlådan.

EJ UTHÄMTAD VARA

Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans till hemadress eller företag, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, så skickas det tillbaka till oss. Detta medför kostnader för administration, hantering och returfrakt vilket vi debiterar 149 SEK.

Uppdaterad: 2019-08-19